7:44:00

"I think it's so good to see the world through child's eyes" Simon Porte Jacquemus


Simon Porte Jacquemus je moje láska. Omílám to pořád dokola, protože je. Při psaní tohoto úvodu váham, protože se domnívám, že popisovat jeho tvorbu nejen že by k ničemu nebylo - přijde mi to až na škodu. S tím, kdo to cítí, bychom si mohli na tohle téma zatancovat, ale diskutovat bych to nechtěla. A pro toho kdo to necítí, platí jen to druhé.


Pro mě Jacquemus mezi ostatními návrháři jasně vyčnívá tím, jakým způsobem jsou jeho kolekce artistické, umělecké. Jako by k oděvu přistupoval jako k soše. Jeho přehlídky jsou až divadelní, připomínají mi známé performance. Celé jeho dílo je úzce spjaté s pocity, intuicí, uměním. Je nekonvenční. Je nekomerční.

Na mě všechno tohle silně působí.

Pohled na jeho tvorbu mi dává pocit, že můžu být sama sebou, můžu se smát hlasitě a mluvit emotivně, přemýšlet rychle a mít dětskou radost ze sekáčového svetru XXL (na mé XXS postavě), který tak miluju. Dává mi pocit, že já, Markéta, jsem vlastně děsně šťastná.

Pro mě jsou výrazné 4 jeho kolekce:

Les Parasols de Marseille

SS 2015








(ta skvrna je můj olíbený detail. Jak francouzské.)

L'enfant du soleil

2015

Tato kolekce je inspirována Sebastianem Bieniekem, který je dalším z mých velmi oblíbených umělců. Je to on, díky komu jsem Jacquema objevila a toto je první Jacquemova kolekce, s kterou jsem se setkala.
Celou kolekci naleznete zdokumentovanou ZDE.








Le nez rouge le defile

SS 2016

Celou kolekci naleznete zdokumentovanou ZDE.





Les santons de provence le defile

SS 2017

A nakonec dechberoucí aktuální přehlídka z nedávného fashionweeku v Paříži.
A je to zase o kousek jinde. 
Celou kolekci naleznete zdokumentovanou ZDE.






Na závěr velmi doporučuji oficiální web, obě jeho části jsou výborně udělané a v "Les Collections" naleznete spoustu nádherných fotografií, ne jen z přehlídek.




Copyright © 2016 Marketa Kubes , Blogger